pinkrose

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


نکاتی که باید در مورد روش لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدانید


زنی با پاهای صاف و تمیز بعد از لیزر موهای زائد در استخر شل می شود.
پس از یک زمستان بسیار بارانی ، سرانجام روزهای گرم و آفتابی در آستانه دیدن هستند. برای بسیاری ، تابستان پاهای برهنه ، تاپ مخزن و لباس شنا را به ارمغان می آورد ، و این اغلب به معنای کوشش بیشتر در مورد از بین بردن موهای ناخواسته بدن است.

ممکن است دانستن اینکه دقیقاً چگونه لیزر موهای بیکینی کار می کند ، آن را کمی تهدیدآمیز جلوه دهد . لیزر یک پرتوی متمرکز از نور است که از گرما برای از بین بردن فولیکول مو استفاده می کند. به طور خاص ، لیزر ملانین (رنگدانه) را در پوست یا مو هدف قرار نمی دهد.

اما اگر رنگ پوست و تنظیمات لیزر به طور دقیق توسط متخصص لیزر در نظر گرفته نشود ، می تواند پوست را بسوزاند. بنابراین تجربه متخصص در انتخاب دستگاه مناسب و نیز نحوه ی انجام کار بسیار مهم است.

 

اصلاح ، اپیلاسیون و کندن موها را به طور موقت از بین می برد ، اما اپیلاسیون و موچین سازی باید هر چند هفته یکبار انجام شود و هر چند روز یا بیشتر اصلاح شود. بعلاوه ، این روشها می توانند اشکالاتی داشته باشند ، مانند بریدگی ، موهای رشد کرده و ریشه های ناخوشایند.

 

لیزر موهای زائد راهی تقریباً دائمی برای از بین بردن موها تقریباً در هر نقطه از بدن مانند زیر بغل ، خط بیکینی ، پاها و پشت و همچنین صورت ارائه می دهد. لیزرهای مخصوص طراحی شده از نور بسیار متمرکز برای از بین بردن فولیکول های مو در زیر سطح پوست استفاده می کنند و از رشد مجدد مو جلوگیری می کنند.

 

لیزر درمانی عمدتاً بدون درد است و عوارض جانبی کمی هم در پی دارد. با این وجود گرانتر از سایر روش ها است. آلوین کودا ، MD ، متخصص پوست در کلینیک Scripps ، به شما پیشنهاد می کند که این پنج واقعیت را در نظر بگیرید تا تصمیم بگیرید که آیا لیزر موهای زائد برای شما مناسب است.

1. شما به بیش از یک درمان نیاز خواهید داشت.


فولیکول های مو چرخه های رشد متفاوتی دارند. برخی ممکن است در حالی که دیگران در حال استراحت هستند ، به طور فعال در حال رشد هستند. اکثر افراد پس از دو یا سه روش درمانی نتیجه را مشاهده می کنند ، اما از آنجا که نور لیزر فقط بر فولیکول های فعال تأثیر می گذارد ، به احتمال زیاد به چندین جلسه برنامه ریزی شده با فاصله چند هفته برای کاهش قابل توجه رشد مو نیاز خواهید داشت. در صورت از بین رفتن فولیکول ها ، ممکن است نیاز به معالجات گاه به گاه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: وسایل سرو و پذیرایی ، همتراز کننده کاشی ، گوشواره طلا ،

2. قبل از هر بار درمان نباید چندین هفته موم یا کنده کنید.


لیزر فولیکول مو در زیر پوست را هدف قرار می دهد. بنابراین ، اگر آن را با اپیلاسیون یا کندن بردارید ، لیزر نمی تواند کار خود را به طور موثر انجام دهد. تراشیدن مو ارجح است. در واقع ، از شما خواسته می شود که یک روز قبل از درمان خود را اصلاح کنید تا موهای زائد آن از بین برود. همچنین ، از قرار گرفتن در معرض آفتاب در معرض آفتاب برای مدت دو هفته یا همین حدود قبل از درمان خودداری کنید ، زیرا این امر ممکن است بر نتایج تأثیر بگذارد و باعث تغییر رنگدانه شود. بعد از درمان نیز باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

3. درد و عوارض جانبی در صورت وجود حداقل است.


بعضی از افراد ممکن است لحظه ای وقتی لیزر موها را تکان می دهد ، حسی تیز مانند خرچنگ را احساس کنند ، اما دیگران احساس نمی کنند. بسته به نوع پوست و حساسیت ، ممکن است تا چند ساعت پس از درمان تورم یا قرمزی ملایم داشته باشید. مصرف مسکن بدون نسخه ، مانند ایبوپروفن ، قبل از درمان می تواند به حداقل درد و تورم کمک کند. در صورت نیاز ، می توان قبل از درمان از بی حس کننده موضعی نیز استفاده کرد تا باعث کاهش قابل توجه ناراحتی شود. در صورت استفاده از هر دارویی به پزشک خود اطلاع دهید ، زیرا برخی از آنها پوست را نسبت به نور لیزر حساس می کنند. معیارهای انتخاب گردنبند طلا را نیز مطالعه کنید.

 

دکتر کدا می گوید: "همچنین برخی از لیزرها در بعضی از انواع پوست بهتر از دیگران عمل می کنند." "پزشک شما در مورد اینکه کدام لیزر برای شما بهترین است قبل از اولین درمان شما بحث خواهد کرد."

4- زمان و هزینه های درمان بسیار متفاوت است.


هزینه های لیزر موهای زائد بسته به اندازه ناحیه تحت درمان و میزان و ضخامت موهای شما متفاوت است. یک منطقه کوچک ، مانند لب بالا ، فقط چند دقیقه و فقط سه یا چهار درمان طول می کشد. برای درمان نواحی بسیار بزرگ ، مانند پاها یا پشت ، ممکن است یک ساعت یا بیشتر طول بکشد ، به خصوص اگر موهای ضخیم یا سنگین باشد ، و هزینه بیشتری نیز خواهد داشت. قبل از شروع ، بپرسید که چه تعداد درمان باید داشته باشید ، هر یک چه مدت طول می کشد و هزینه کل آن چقدر خواهد بود.

5. یک حرفه ای را انتخاب کنید.


لیزر موهای زائد نیاز به آموزش و تخصص حرفه ای دارد تا با خیال راحت و موثر انجام شود. تنظیمات لیزر ، زمانهای درمان و انواع لیزرها بسیار متفاوت است و ممکن است بهترین گزینه برای شخص دیگر بهترین گزینه برای لیزر نباشد. همچنین بخوانید: وسایل دکوری

دکتر کودا می گوید: "اگر از لیزر به اشتباه استفاده شود می تواند باعث سوختگی و زخم شود." "با پوست و سلامتی خود خطر نکنید. پزشکی را انتخاب کنید که متخصص لیزر موهای زائد باشد و دقیقاً بداند کدام تنظیمات با خیال راحت نوع مو و نوع پوست شما را برای بهترین نتیجه درمان می کند. "

قیمت لیزر موهای زائد

قبل اینکه در خصوص هزینه لیزر موهای زائد در رابطه با انواع دستگاه های لیزر بپردازیم بهتر است برخی از نکات مهم در رابطه با لیزر موهای زائد و دستگاه لیزر مو بدانیم . با ما هماره باشید و مطالب این برگه را با دقت مطالعه کنید تا اطلاعات دقیق تری راجع به تعرفه لیزر موهای زائد داشته باشید .

https://www.wifh.com/laser-hair-removal/articles/is-laser-hair-removal-safe/

  • miitra saeedi
  • ۰
  • ۰

تجهیزات پخت و پز که هر آشپزخانه در جامعه نیاز دارد

یک آشپزخانه تجاری عمومی برای تأمین نیازهای مشتریان مختلف خود به تجهیزات مختلفی نیاز دارد. در حالی که یک رستوران یا نانوایی این لوکس را دارد که فقط به تجهیزات متناسب با نیازهای خاص خود احتیاج داشته باشد ، یک آشپزخانه تجاری باید یک مشتری گسترده ارائه دهد ، همه از فضا برای فعالیت های متنوع و لوازم آشپزخانه استفاده می کند.

هنگام تعیین اینکه چه وسایلی را باید در آشپزخانه خود ذخیره کنید ، بزرگ فکر کردن مفید است. از این گذشته ، مشتریان می خواهند از فضا برای دستیابی به تجهیزات صنعتی مقیاس بزرگی که در آشپزخانه های خود ندارند ، استفاده کنند.

با این اوصاف ، بیایید نگاهی بیندازیم به تجهیزات ضروری در یک آشپزخانه تجاری همه منظوره ، که همه آنها را می توان از طریق TriMark یافت. همچنین وسایل سرو و پذیرایی مناسب را بکار ببرید.

قطعات بنیادی

ایستگاه های پخت و پز و پخت و پز - بعضی از آشپزخانه ها ایستگاه های جداگانه ای برای اجاق و اجاق گاز انتخاب می کنند ، اما با این وجود چیدمان خود را انتخاب می کنید ، مطمئن شوید که حداقل یک اجاق گاز چهار سوز و یک اجاق گاز با ظرفیت بالا دارید.

قفسه های چرخ دار - برای راحتی کار ، آشپزها دوست دارند قفسه ای متحرک داشته باشند که بتوانند مواد و ظروف خود را در آن قرار دهند و مرتب کنند.

هودهای تهویه - یک نانوا نمی خواهد وارد آشپزخانه ای شود که بوی گوشت خوک پخته شده می دهد. تهویه هوای جامد برای راضی نگه داشتن مشتری ضروری است.

بیشتر بخوانید: گردنبند طلا ، لیزر موهای زائد ، همتراز کننده کاشی

ایستگاه مخلوط کردن - قطعه ای ضروری برای نانوایان و بسیاری از آشپزهای دیگر. چندین کتری بزرگ را نیز در دست داشته باشید.

میزهای آماده - حتماً فضای کافی برای برش ، مخلوط کردن ، تهیه و بسته بندی مواد غذایی و مواد غذایی در اختیار افراد قرار دهید.

چیلرهای بلاست - این مواد برای بسیاری از شرکت های پذیرایی یا کامیون های مواد غذایی ضروری است که در آن یک یا دو روز قبل غذا را آماده می کنند و برای ذخیره آن نیاز به خنک کردن سریع و ایمن مواد غذایی دارند.

کولر گازی - شما نمی خواهید آشپزخانه به انباری تبدیل شود ، اما با کولر گازی می توانید فضای قفسه را اجاره کنید.

ماشین ظرفشویی سینک ظرفشویی سه گانه - زیرا هیچ کس نمی خواهد یک جلسه پخت و پز عالی را با یک وانت پر از ظروف کثیف پشت سر بگذارد. همچنین در مورد گوشواره طلا نیز بخوانید.

دستگاه های یخ - اگر قبلاً به یخ احتیاج داشته اید اما در دسترس نبوده ، می دانید که این موارد چقدر می توانند ضروری باشند.

فراتر از اصول اولیه

اگر قصد دارید یک آشپزخانه محلی با بیش از یک وسایل دکوری/ آماده سازی باز کنید ، انعطاف پذیری بیشتری در ایجاد آشپزخانه های سفارشی و پر کردن آنها با تجهیزات ویژه برای نانوایان ، تهیه کنندگان غذا ، سازندگان مواد غذایی دسته کوچک و غیره خواهید داشت.

https://www.trimarkusa.com/news-room/trimark-blog/2016/october-2016/cooking-equipment-every-community-kitchen-needs

  • miitra saeedi
  • ۰
  • ۰

یک سیستم تسطیح کاشی بیایید با چند ساعت سفر به آینده شروع کنیم به زمانی که کاشی کاری کف حمام خود را تمام کردید. شما عقب می ایستید ، کارهای خود را بررسی می کنید و فکر می کنید ، "خدای من ، چه وحشتی را به راه انداخته ام؟" شما فکر می کنید که باید یک سیستم تسطیح کاشی خریداری کرده باشید. درسته شما باید از سیستم تسطیح کاشی استفاده می کردید. شما فکر می کنید که باید این پروژه را با خواندن برخی از بررسی ها شروع می کردید. درسته شما باید برخی از بررسی های برتر را بخوانید.

قطعات پلاستیکی با نام همتراز کننده کاشی یا کاشی تراز و تراز کننده کاشی در این صفحه ارائه می شود که موجب همسطح بهتر آن می شود و نیاز به ضربات چکش و استفاده از شاقول را کاملاً منتفی می کنند همچنین موجب عدم تجمع آب در هنگام شستشو در نقاط بین دو کاشی اشاره نمود که موجب عدم جرم گرفتگی و کدر شدن نواحی درز بین دو کاشی خواهد شد.

هی ، نگاه کن ما در حال حاضر لیستی از 5 محصول برتر بازار را جمع آوری کرده ایم! ما حتی چند نکته در مورد چگونگی بررسی این سیستم های تسطیح کاشی برای کمک به شما در یافتن اینکه کدام یک برای شما مناسب است آورده ایم. با آرزوی موفقیت ، مسافر زمان. معیارهای انتخاب گردنبند طلا را نیز بخوانید.
1. Perfect Level Master 1/32 ″ T-Lock System Tile Level System - انتخاب برتر

کیت Perfect Master T-Lock بهترین عملکرد را در بین سیستم های تسطیح کاشی دارد که بررسی کردیم. همانطور که می خواهید به دقت آتش و فراموشی برسید ، جایی که فاصله ها را در جای خود قفل کنید و دیگر نگران جابجایی کاشی ها نباشید.

اما یک صید وجود دارد ما در شرف شکایت هستیم - با صدای بلند - از قیمت. در طرح های بزرگتر ، متوسط ​​سیستم تسطیح کاشی شما هنوز هم در مقایسه با مثلا یک شام خرچنگ در رستوران سطح بالا محلی شما بسیار مقرون به صرفه است.

بیشتر بخوانید: سبکهای طراحی داخلی ،  گوشواره طلا ، پرده آشپزخانه

که گفت خدایان ، قیمت اگر پول مهم نیست ، این یک چیز است. اما حقیقت در مورد سیستم های تسطیح کاشی این است که در کیفیت بین سیستم ها تفاوت معناداری وجود ندارد. مدل اصلی آنچنان سود خوبی در سرمایه شما ندارد که باید هزینه زیادی را بپردازید.

اما ، دوباره ، T-Lock لغزش را از بین می برد و کاشی ها را تا زمانی که در جای خود خشک نشوند ، به هم می چسباند.

2. سیستم تسطیح کاشی Raimondi RLS 100pcs - نایب قهرمان

ما هیچ شکایتی از Raimondi RLS نداریم. این کار خود را انجام داد ، و کار خود را بسیار خوب انجام داد. کار بر روی کاشی ها به خصوص سخت نبود و تغییر مکان زیادی وجود نداشت که ما مجبور شویم خود را با آن سازگار کنیم. هر کاری که یک سیستم تسطیح کاشی قرار است انجام دهد ، این یکی همانطور که تبلیغ شده است انجام می شود.

ما همچنین آن را دوست داشتیم زیرا به عنوان یک کیت کامل ارائه شد. برای نگه داشتن آچار نیازی به صرف دلار اضافی برای خرید آچار نیست. بله ، اگر می خواهید به خرید یک سیستم تسطیح کاشی بپردازید ، نباید سعی کنید کلیپ ها را با انگشت شست در جای خود قرار دهید. سایر سیستم های تسطیح کاشی مشابه که بررسی کردیم شامل انبردست نیست. از لیزر موهای زائد نیز غافل نشوید.

این همچنین به این معنی است که سیستم از قبل خرید بیشتری دارد. با پرداخت هزینه کمتر می توانید سیستم متفاوتی را انتخاب کنید. آچار اختلاف عمده قیمت را به خود اختصاص داده است اما همه آن نیست. حتی حذف آن از معادله ، این گران است.

3. Yaekoo 400 کلیپ + 200 Wedges تراز کردن سیستم برای کاشی - بهترین برای پول
سیستم تسطیح کاشی Yaekoo به دلایل اساسی در بهترین رده ارزش برنده می شود - بیشترین ضربه را به شما می زند. هیچ گونه طراحی جدید و جالب ارائه نمی دهد. این یک سیستم تسطیح کاشی است که می تواند کار اولیه ای را که از آن خواسته شده است انجام دهد با نسبتاً کم هزینه. شما می توانید هزینه بیشتری بپردازید و نتایج بهتری کسب کنید ، اما انجام یک کار اساسی و شایسته برای شروع کار به آن چیز زیادی نیاز ندارد.

از بهترین و زیباترین لوازم آشپزخانه استفاده نمایم. امروزه بشقاب‌ها و ظروف پذیرایی بیشترین تنوع را دارند، که می‌توانید به راحتی بهترین لوازم آشپزخانه را خریداری نمیاد

این Yaekoo فقط کمی هزینه دارد و یک کار اساسی را انجام می دهد. س isال این است که آیا شما یک کار اساسی می خواهید ، یا اینکه آیا چیزی می خواهید که نتایج استثنایی به همراه داشته باشد. اگر مورد دوم را می خواهید ، باید کمی بیشتر سرمایه گذاری کنید.

از جنبه منفی ، کلیپ ها برای اینکه روی کاشی ها ردیف شوند ، کمی کار فیزیکی اضافی لازم است. همچنین ، هنگام محکم کردن ، آنها چنان محکم برخورد کردند که ما چند کاشی را شکستیم. اگر مقداری پول لازم برای خرید این ابزار را پرداخت کردید ، مطمئن شوید که کاشی های مورد استفاده شما مقاوم نیستند.

https://healthyhandyman.com/best-tile-leveling-systems-guide/

  • miitra saeedi
  • ۰
  • ۰

انواع سنگهای قیمتی

سنگهای قیمتی الماس است. برخی از اشکال کوروندوم (یاقوت ، یاقوت کبود ، زمرد شرقی ، توپاز شرقی و آمتیست شرقی). و زمرد. سنگهای اصلی نیمه قیمتی عبارتند از: آبزیارین ، آمتیست ، توپاز ، گارنت ، تورمالین ، اسپینل ، پریدوت (نگاه کنید به الیوین) ، زیرکون (به زیرکونیوم) ، کرایزوبریل ، کوارتز ، اوپال ، فیروزه ، سنگ قمر و یشم. سنگهای ارگانیک مروارید ، کهربا ، مرجان و جت هستند. از این میان ، مروارید معمولاً به عنوان یک سنگ قیمتی شمرده می شود.

گوشواره طلا برای هدیه دادن نیز گزینه بسیار مناسبی به حساب می‌آید. خرید هدیه طلا برای خانم ها کار بسیار سختی می باشد اما با خرید گوشواره می توانید کار خود را راحت و آسان نمایید،  قیمت مناسب و تنوع در طرح این نوع از زیورآلات دست خریدار را در انتخاب باز میگذارد.

سنگهای قیمتی تقلبی

سنگهای مصنوعی و تقلیدی انواع مختلفی دارند. سنگهای مصنوعی در آزمایشگاه با همان عناصر شیمیایی مانند سنگهای طبیعی ساخته می شوند. از جمله سنگهای مصنوعی تولید شده تجاری می توان به یاقوت ، یاقوت کبود ، زمرد و اسپینل اشاره کرد. الماس هایی با کیفیت سنگهای قیمتی نیز تولید شده اند. با قرار گرفتن در معرض بمباران رادیواکتیو ، تغییر رنگ در الماس ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: عوارض لیزر موهای زائد ، گردنبند طلا ، خرید پرده ، اهمیت دکوراسیون ،  لوازم آشپزخانه

ی شوند. با داشتن خمیده و نه باریک مستقیم. و با توجه به رنگ غیر طبیعی آنها دوبلچه ها با ترکیب یک تاج یا قسمت بالایی ساخته می شوند که یک برش نازک از سنگ واقعی یا برخی از سنگهای زیرین اما سخت است و دارای قسمت زیرین آن از سنگ واقعی ، یک سنگ جایگزین ، شیشه رنگی یا خمیر رنگی است. سه تکه معمولاً از لایه ای از خمیر بین دو سنگ اصلی با رنگ ضعیف تشکیل شده است.

سنگهای چسبنده (شیشه ای) معمولاً حاوی سرب هستند و در نتیجه بسیار نرم هستند. آنها به زودی درخشش و رنگ خود را از دست می دهند. مرواریدهای تقلید ، دانه های شیشه ای یا پلاستیکی هستند که با آماده سازی ساخته شده از مقیاس ماهی پوشانده شده اند. مروارید کشت شده با قرار دادن یک مهره کوچک درون صدف درست می شود. سوزش باعث می شود صدف ماده مروارید را روی مهره بگذارد و منجر به تشکیل مروارید شود.

انواع مختلف و انواع سنگهای قیمتی مشخص شده اند و همچنین در دسته بندی های مختلفی نیز طبقه بندی شده اند ، بنابراین یک جمع کننده یا علاقه مندان به سنگهای قیمتی می توانند به راحتی مقداری ادویه را به لیست مجموعه خود اضافه کنند. معمولاً سنگهای قیمتی در دسته بندی های قیمتی و نیمه قیمتی طبقه بندی می شوند ، اما برخی از آن چنان ترکیب و ساختاری دارند که ساماندهی آنها بسیار دشوار می شود. با این حال ، بسیاری از آنها به راحتی قابل تشخیص هستند و در اینجا انواع مورد علاقه سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی وجود دارد. در ادامه به توضیح برخی از آنها می پردازیم


الماس

الماس بدون شک پادشاه پادشاهی سنگهای قیمتی است که مدتی است نه تنها بر جهان سنگهای قیمتی بلکه در قلب انسان حکمرانی می کند. الماس همچنین به عنوان سخت ترین ماده طبیعی شناخته شده است. این گرانترین سنگ قیمتی جهان در حال حاضر است.

جسمی - اثرات سنگهای دیگر را بزرگتر می کند ، سوخت و ساز را متابولیزه می کند و استقامت ایجاد می کند
احساسی - عشق و شفافیت را به مشارکتها و روابط پیوند می بخشد
معنوی - بیداری حالات بینایی را ارتقا می بخشد و وضوح ذهن را به ارمغان می آورد

الماس به عنوان یکی از سخت ترین و بی رنگ ترین مواد شناخته شده است. با وجود بی رنگ بودن ، می توان یک الماس را به رنگ های زرد ، قهوه ای ، آبی ، سبز ، قرمز ، صورتی و نارنجی یافت. مردم تمایل دارند از الماس استفاده کنند یا برای ارزش یا شهرت و محافظت از آن استفاده کنند. گفته می شود که الماس به خصوصیاتی مانند پیروزی ، شجاعت ، وفاداری ، تقویت عشق و پاکی کمک می کند. پوشیدن الماس در زندگی روزمره می تواند توانایی فرد را در تمرکز آگاهی بر تجسم اهداف و رویاهای فرد تقویت کند. کریستال های الماس با انواع دیگر سنگهای قیمتی مانند مولداوی ، پدیده ، آزذولیت و بسیاری دیگر پوشیده می شوند.

یاقوت

یاقوت یکی از محبوب ترین ها است و نام آن از کلمه لاتین "ruber" به معنی قرمز گرفته شده است. رنگ قرمز زیبای یاقوت به دلیل عنصر کروم است.

جسمی - باعث تحریک سلامتی در تمام ارگان ها و سیستم ها می شود
احساسی - از اعتماد به نفس خود ، الهام گرفتن از زندگی ، اعتماد به نفس و تمایل برخوردار شوید
معنوی - شجاعت و نوعدوستی را آموزش می دهد ، قهرمانی را به وجود می آورد

یاقوت با سایر انواع سنگهای قیمتی مانند آبی یاقوت کبود ، رز کوارتز ، مورگانیت و Cuprite هماهنگ است. روبی همچنین به عنوان سنگ شجاعت ، اشتیاق ، قدرت و یاری فرد در مقابله با اضطراب شناخته می شود. مقدار و کیفیت یاقوت با توجه به رنگ ، برش ، محل و وضوح آن تعریف می شود. میانمار قرن ها منبع اصلی روبی بوده است. با این وجود ، روبی را می توان در پاکستان ، افغانستان ، برزیل ، استرالیا ، تاجیکستان ، تانزانیا ، ایالات متحده و سایر موارد یافت.

یاقوت کبود

یاقوت کبود یکی از چهار سنگ های قیمتی برتر است که بسیار ارزشمند و مورد استفاده در جواهرات است. بیشترین رنگ را به رنگ آبی دوست دارد. با این حال ، این به رنگ های دیگری مانند زرد ، صورتی ، سفید ، نارنجی ، بنفش و ... به وجود می آید. یاقوت کبود به عنوان سنگ آگاهی ، نظم ، عشق و بخشش شناخته می شود. این سنگ است که از مد خارج نمی شود و ارزش خود را نیز از دست نمی دهد. نام یاقوت کبود از "صفیر" گرفته شده است که یک کلمه فارسی است. از رنگ آبی زیبا در انواع مختلفی از حلقه های نامزدی استفاده می شود.

جسمی - به سردرد ، سرگیجه ، درد گوش ، مشکلات بینایی کمک می کند
احساسی - قدرت و اعتماد به نفس درونی را تشویق می کند
معنوی - تواناییهای روانی ، ذهنی و بینش را تقویت می کند

یاقوت کبود آبی را می توان با انواع مختلفی از سنگهای قیمتی مانند لاجورد لاجورد ، آزوریت ، لازوریت و گل رز کوارتز پوشید. کاشمیر دارای یک یاقوت کبود با حق بیمه بالا در جهان است. با این حال ، این کشور همچنین در کشورهای دیگر مانند سری لانکا ، تایلند ، آفریقای شرقی ، ماداگاسکار و موارد دیگر استخراج شده است.

روبی و یاقوت کبود دو نوع Corundum هستند. Corundum به عنوان دومین نوع سخت سنگهای قیمتی جهان شناخته شده است. Corundum به عنوان ترکیبی از مواد معدنی مختلف و اکسید آلومینیوم شناخته شده است. انواع مختلف کورندوم به دلیل وجود مواد معدنی کمی شکل می گیرد. یاقوت کبود و یاقوت دو نمونه محبوب از این نوع سنگهای قیمتی است.

زمرد

خالص ترین انتشار کریستالی پرتوی سبز فقط در زمرد مشاهده می شود که باعث می شود آن را به یکی از سنگ های قیمتی با ارزش و گرانبها تبدیل کنید. زمردها به رنگ سبز مایل به آبی نیز دیده می شوند ، اما در صورتی که به رنگ سبز عمیق بیایند ، با ارزش است. یاقوتها و زمردها سنگهای قیمتی کمیاب و بسته به عوامل کیفیتی دارند. آنها بالاتر از الماس هستند.

جسمی - پشتیبانی از قلب ، خون و سیستم گردش خون
احساسی - قلب را به عشق ، بخشش ، دلسوزی باز می کند

علاقه به استفاده از طلا از دیرباز در میان زنان موضوعی مهم به‌شمار می‌آید. زنان همواره دوستدار این نوع آلیاژ هستند ، تفکر بسیاری از آنان این است که طلا علاوه بر اینکه یک شیء با ارزش است، داشتن طلا در زیباتر به نظر رسیدشان نیز تاثیر دارد. نیم ست طلا یکی از انواع زیورالات ظریف با حجم کم در بازار است که در بین خانمها طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است.

https://www.demairo.com/gemstone-articles/different-types-of-gemstones.html

  • miitra saeedi