pinkrose

  • ۰
  • ۰

انواع سنگهای قیمتی

سنگهای قیمتی الماس است. برخی از اشکال کوروندوم (یاقوت ، یاقوت کبود ، زمرد شرقی ، توپاز شرقی و آمتیست شرقی). و زمرد. سنگهای اصلی نیمه قیمتی عبارتند از: آبزیارین ، آمتیست ، توپاز ، گارنت ، تورمالین ، اسپینل ، پریدوت (نگاه کنید به الیوین) ، زیرکون (به زیرکونیوم) ، کرایزوبریل ، کوارتز ، اوپال ، فیروزه ، سنگ قمر و یشم. سنگهای ارگانیک مروارید ، کهربا ، مرجان و جت هستند. از این میان ، مروارید معمولاً به عنوان یک سنگ قیمتی شمرده می شود.

گوشواره طلا برای هدیه دادن نیز گزینه بسیار مناسبی به حساب می‌آید. خرید هدیه طلا برای خانم ها کار بسیار سختی می باشد اما با خرید گوشواره می توانید کار خود را راحت و آسان نمایید،  قیمت مناسب و تنوع در طرح این نوع از زیورآلات دست خریدار را در انتخاب باز میگذارد.

سنگهای قیمتی تقلبی

سنگهای مصنوعی و تقلیدی انواع مختلفی دارند. سنگهای مصنوعی در آزمایشگاه با همان عناصر شیمیایی مانند سنگهای طبیعی ساخته می شوند. از جمله سنگهای مصنوعی تولید شده تجاری می توان به یاقوت ، یاقوت کبود ، زمرد و اسپینل اشاره کرد. الماس هایی با کیفیت سنگهای قیمتی نیز تولید شده اند. با قرار گرفتن در معرض بمباران رادیواکتیو ، تغییر رنگ در الماس ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: عوارض لیزر موهای زائد ، گردنبند طلا ، خرید پرده ، اهمیت دکوراسیون ،  لوازم آشپزخانه

ی شوند. با داشتن خمیده و نه باریک مستقیم. و با توجه به رنگ غیر طبیعی آنها دوبلچه ها با ترکیب یک تاج یا قسمت بالایی ساخته می شوند که یک برش نازک از سنگ واقعی یا برخی از سنگهای زیرین اما سخت است و دارای قسمت زیرین آن از سنگ واقعی ، یک سنگ جایگزین ، شیشه رنگی یا خمیر رنگی است. سه تکه معمولاً از لایه ای از خمیر بین دو سنگ اصلی با رنگ ضعیف تشکیل شده است.

سنگهای چسبنده (شیشه ای) معمولاً حاوی سرب هستند و در نتیجه بسیار نرم هستند. آنها به زودی درخشش و رنگ خود را از دست می دهند. مرواریدهای تقلید ، دانه های شیشه ای یا پلاستیکی هستند که با آماده سازی ساخته شده از مقیاس ماهی پوشانده شده اند. مروارید کشت شده با قرار دادن یک مهره کوچک درون صدف درست می شود. سوزش باعث می شود صدف ماده مروارید را روی مهره بگذارد و منجر به تشکیل مروارید شود.

انواع مختلف و انواع سنگهای قیمتی مشخص شده اند و همچنین در دسته بندی های مختلفی نیز طبقه بندی شده اند ، بنابراین یک جمع کننده یا علاقه مندان به سنگهای قیمتی می توانند به راحتی مقداری ادویه را به لیست مجموعه خود اضافه کنند. معمولاً سنگهای قیمتی در دسته بندی های قیمتی و نیمه قیمتی طبقه بندی می شوند ، اما برخی از آن چنان ترکیب و ساختاری دارند که ساماندهی آنها بسیار دشوار می شود. با این حال ، بسیاری از آنها به راحتی قابل تشخیص هستند و در اینجا انواع مورد علاقه سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی وجود دارد. در ادامه به توضیح برخی از آنها می پردازیم


الماس

الماس بدون شک پادشاه پادشاهی سنگهای قیمتی است که مدتی است نه تنها بر جهان سنگهای قیمتی بلکه در قلب انسان حکمرانی می کند. الماس همچنین به عنوان سخت ترین ماده طبیعی شناخته شده است. این گرانترین سنگ قیمتی جهان در حال حاضر است.

جسمی - اثرات سنگهای دیگر را بزرگتر می کند ، سوخت و ساز را متابولیزه می کند و استقامت ایجاد می کند
احساسی - عشق و شفافیت را به مشارکتها و روابط پیوند می بخشد
معنوی - بیداری حالات بینایی را ارتقا می بخشد و وضوح ذهن را به ارمغان می آورد

الماس به عنوان یکی از سخت ترین و بی رنگ ترین مواد شناخته شده است. با وجود بی رنگ بودن ، می توان یک الماس را به رنگ های زرد ، قهوه ای ، آبی ، سبز ، قرمز ، صورتی و نارنجی یافت. مردم تمایل دارند از الماس استفاده کنند یا برای ارزش یا شهرت و محافظت از آن استفاده کنند. گفته می شود که الماس به خصوصیاتی مانند پیروزی ، شجاعت ، وفاداری ، تقویت عشق و پاکی کمک می کند. پوشیدن الماس در زندگی روزمره می تواند توانایی فرد را در تمرکز آگاهی بر تجسم اهداف و رویاهای فرد تقویت کند. کریستال های الماس با انواع دیگر سنگهای قیمتی مانند مولداوی ، پدیده ، آزذولیت و بسیاری دیگر پوشیده می شوند.

یاقوت

یاقوت یکی از محبوب ترین ها است و نام آن از کلمه لاتین "ruber" به معنی قرمز گرفته شده است. رنگ قرمز زیبای یاقوت به دلیل عنصر کروم است.

جسمی - باعث تحریک سلامتی در تمام ارگان ها و سیستم ها می شود
احساسی - از اعتماد به نفس خود ، الهام گرفتن از زندگی ، اعتماد به نفس و تمایل برخوردار شوید
معنوی - شجاعت و نوعدوستی را آموزش می دهد ، قهرمانی را به وجود می آورد

یاقوت با سایر انواع سنگهای قیمتی مانند آبی یاقوت کبود ، رز کوارتز ، مورگانیت و Cuprite هماهنگ است. روبی همچنین به عنوان سنگ شجاعت ، اشتیاق ، قدرت و یاری فرد در مقابله با اضطراب شناخته می شود. مقدار و کیفیت یاقوت با توجه به رنگ ، برش ، محل و وضوح آن تعریف می شود. میانمار قرن ها منبع اصلی روبی بوده است. با این وجود ، روبی را می توان در پاکستان ، افغانستان ، برزیل ، استرالیا ، تاجیکستان ، تانزانیا ، ایالات متحده و سایر موارد یافت.

یاقوت کبود

یاقوت کبود یکی از چهار سنگ های قیمتی برتر است که بسیار ارزشمند و مورد استفاده در جواهرات است. بیشترین رنگ را به رنگ آبی دوست دارد. با این حال ، این به رنگ های دیگری مانند زرد ، صورتی ، سفید ، نارنجی ، بنفش و ... به وجود می آید. یاقوت کبود به عنوان سنگ آگاهی ، نظم ، عشق و بخشش شناخته می شود. این سنگ است که از مد خارج نمی شود و ارزش خود را نیز از دست نمی دهد. نام یاقوت کبود از "صفیر" گرفته شده است که یک کلمه فارسی است. از رنگ آبی زیبا در انواع مختلفی از حلقه های نامزدی استفاده می شود.

جسمی - به سردرد ، سرگیجه ، درد گوش ، مشکلات بینایی کمک می کند
احساسی - قدرت و اعتماد به نفس درونی را تشویق می کند
معنوی - تواناییهای روانی ، ذهنی و بینش را تقویت می کند

یاقوت کبود آبی را می توان با انواع مختلفی از سنگهای قیمتی مانند لاجورد لاجورد ، آزوریت ، لازوریت و گل رز کوارتز پوشید. کاشمیر دارای یک یاقوت کبود با حق بیمه بالا در جهان است. با این حال ، این کشور همچنین در کشورهای دیگر مانند سری لانکا ، تایلند ، آفریقای شرقی ، ماداگاسکار و موارد دیگر استخراج شده است.

روبی و یاقوت کبود دو نوع Corundum هستند. Corundum به عنوان دومین نوع سخت سنگهای قیمتی جهان شناخته شده است. Corundum به عنوان ترکیبی از مواد معدنی مختلف و اکسید آلومینیوم شناخته شده است. انواع مختلف کورندوم به دلیل وجود مواد معدنی کمی شکل می گیرد. یاقوت کبود و یاقوت دو نمونه محبوب از این نوع سنگهای قیمتی است.

زمرد

خالص ترین انتشار کریستالی پرتوی سبز فقط در زمرد مشاهده می شود که باعث می شود آن را به یکی از سنگ های قیمتی با ارزش و گرانبها تبدیل کنید. زمردها به رنگ سبز مایل به آبی نیز دیده می شوند ، اما در صورتی که به رنگ سبز عمیق بیایند ، با ارزش است. یاقوتها و زمردها سنگهای قیمتی کمیاب و بسته به عوامل کیفیتی دارند. آنها بالاتر از الماس هستند.

جسمی - پشتیبانی از قلب ، خون و سیستم گردش خون
احساسی - قلب را به عشق ، بخشش ، دلسوزی باز می کند

علاقه به استفاده از طلا از دیرباز در میان زنان موضوعی مهم به‌شمار می‌آید. زنان همواره دوستدار این نوع آلیاژ هستند ، تفکر بسیاری از آنان این است که طلا علاوه بر اینکه یک شیء با ارزش است، داشتن طلا در زیباتر به نظر رسیدشان نیز تاثیر دارد. نیم ست طلا یکی از انواع زیورالات ظریف با حجم کم در بازار است که در بین خانمها طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است.

https://www.demairo.com/gemstone-articles/different-types-of-gemstones.html

  • ۹۹/۰۶/۰۴
  • miitra saeedi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی