pinkrose

  • ۰
  • ۰

مشکلات رایج ماشین لباسشویی و نحوه رفع آنها چه مشکلی در ماشین لباسشویی من وجود دارد؟ از مشکلات مربوط به چرخه چرخش گرفته تا انسداد در شیلنگ تخلیه، نحوه رفع عیوب رایج را بیابید. ماشین لباسشویی بدبو مشکلات پر کردن و تخلیه مشکلات صدای ماشین لباسشویی مشکلات درب ماشین لباسشویی ماشین لباسشویی روشن یا خاموش نمی شود شلنگ ماشین لباسشویی جدا نمی شود ماشین لباسشویی من زیر ما قرار نمی گیرد میز کار مشاهده پیوندهای بیشتر چه ماشین لباسشویی شما مانند گذشته لباس هایتان را تمیز نمی کند یا مدام بعد از هر چرخه نشتی پیدا می کنید، علائمی که نشان می دهد مشکلی در ماشین شما وجود دارد را نادیده نگیرید.

برخی از مشکلات ماشین لباسشویی را می توان به راحتی با استفاده از چند ابزار یا حتی با سفت کردن شلنگ حل کرد، در حالی که در موارد دیگر تعمیر لباسشویی به کار یک متخصص نیاز داشته باشند. نکات و توصیه های ما را در مورد چگونگی رفع برخی از ایرادات مکرر بخوانید. اگر ماشین لباسشویی شما بیشتر از عمر خود را صرف تعمیر می کند تا لباس شستن، ممکن است وقت آن رسیده باشد که یک ماشین جدید بخرید.

ما بهترین ماشین‌های لباسشویی خود را بیرون آورده‌ایم تا بتوانید به سرعت مدل عالی را پیدا کنید که بتوانید به آن اعتماد کنید. ماشین لباسشویی تمیز نمی کند ماشین لباسشویی من لباس های من را تمیز نمی کند ماشین لباسشویی ای که لباس های شما را تمیز نمی کند بسیار ایده آل نیست. اما این اتفاق می افتد - و بیشتر اوقات که شما فکر می کنید.

یکی از رایج ترین دلایل مسدود شدن خط/سینی مواد شوینده است. اگر مواد شوینده و نرم کننده شما نمی توانند به سمت لباس های شما حرکت کنند، ماشین لباسشویی چگونه می تواند به درستی شستشو دهد؟ برای اضافه کردن به این، اگر انسدادی وجود داشته باشد، در نهایت مواد شوینده، میکروب‌ها و حتی کپک ایجاد شده و به لباس‌های شما منتقل می‌شوند.

در صورت گرفتگی فیلتر یا مسدود شدن لوله زهکشی لباسشویی نیز این اتفاق می افتد. سعی کنید قبل از شروع چرخه شستشوی بعدی، هم مواد شوینده و هم کشوی فیلتر را تمیز کنید. اگر هنوز کار نمی کند، ممکن است لازم باشد زهکشی را بررسی کنید (به زیر مراجعه کنید). دلایل دیگر ممکن است شامل موارد زیر باشد: بارگیری بیش از حد - اگر بخواهید وسایل زیادی را در یک شستشو فشار دهید، ممکن است اصلاً لباس تمیزی نداشته باشید.

بارگذاری بیش از حد به این معنی است که لباس ها نمی توانند در اطراف دستگاه حرکت کنند، کثیفی می تواند بین لباس ها گیر کند و فضای کمی برای پخش شدن مواد شوینده باقی می گذارد. استفاده از مواد شوینده اشتباه یا انتخاب چرخه شستشوی اشتباه شوینده های خاصی در دماهای خاص بهترین عملکرد را دارند. قبل از خرید این را بررسی کنید. از سوی دیگر، برنامه های شستشوی خاصی برای لباس های خاص، به عنوان مثال ابریشم، طراحی می شود. انتخاب چرخه اشتباه ممکن است منجر به شستشوی غیرقابل تحمل شود. چرا ماشین لباسشویی من چرخه خود را تمام نمی کند؟ اگر دستگاه شما نسبتاً مدرن است، هنگامی که چرخه شستشو را تمام نمی کند، باید با یک کد خطا چشمک بزند.

اگر چنین است، کتابچه راهنمای خود را بررسی کنید تا به شما کمک کند بهترین راه حل مشکل را رمزگشایی کنید. هنگامی که کد خطا ظاهر نمی شود، دلایل دیگر ممکن است شامل موارد زیر باشد: گرمایش معیوب - اگر دستگاه در نیم ساعت اول خاموش شود، ممکن است آب به درستی گرم نشود، که به دستگاه سیگنال می دهد که در اواسط چرخه متوقف شود.

از طرف دیگر، اگر چرخه پس از 30 دقیقه متوقف شود، ممکن است آب بیش از حد گرم شود و دوباره چرخه را مجبور به توقف کند. محتمل ترین علت این امر ترمیستور معیوب است. تخلیه - اگر دستگاه شما نتواند آب را بین هر چرخه تخلیه کند، ممکن است دستگاه را مجبور به توقف پیش از موعد کند. انسداد فیلتر پمپ و شلنگ تخلیه را بررسی کنید. اتصال معیوب - اگر اتصال معیوب وجود داشته باشد، دستگاه شما می تواند به طور تصادفی روشن و خاموش شود.

تعیین این ممکن است سخت باشد، بنابراین عاقلانه است که با یک تکنسین تماس بگیرید. گرمای بیش از حد - اگر در پنج ساعت گذشته به طور متوالی از دستگاه خود استفاده کرده اید، ممکن است بیش از حد گرم شود. به آن استراحت دهید و بعداً دوباره امتحان کنید. نشتی - برخی از ماشین‌ها اگر مشکوک به نشتی باشند در اواسط چرخه متوقف می‌شوند.

 اگر دیدید آب از هر نقطه دستگاه می آید، شیلنگ ها، پمپ و درزگیر درب را بررسی کنید. ماشین لباسشویی من به چرخه بعدی پیش نمی رود محتمل ترین دلیل اینکه ماشین لباسشویی شما به چرخه بعدی پیش نمی رود تایمر معیوب است. تایمر هر مرحله از چرخه را کنترل می کند، فرآیند را از شستشو به شستشو منتقل می کند و سپس می چرخد.

بنابراین اگر تایمر شکسته شود، چرخه ها به طور خودکار نمی توانند حرکت کنند. خبر خوب این است که می توانید به راحتی خودتان آن را تعویض کنید یا یک فروشنده را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد - فقط مطمئن شوید که تایمری خریداری کرده اید که با مدل و مدل لباسشویی شما سازگار باشد. سایر علل احتمالی عبارتند از: قفل یا قفل درب - اینترلاک زمانی فعال می شود که درب به طور ایمن با قفل بسته شود.

این امکان را به ماشین می دهد تا بداند شروع شستشو بی خطر است یا در حین شستشو به چرخه بعدی بروید. اگر این خراب شود، دستگاه متوجه نخواهد شد که آیا و چه زمانی آماده کار است یا خیر. زهکشی - پمپ تخلیه آب اضافی را در هر مرحله از چرخه شستشو از درام خارج می کند.

اگر پمپ تخلیه خراب باشد و نتواند آب را حذف کند یا به ماشین لباسشویی هشدار دهد که این کار انجام شده است، دستگاه به کار خود ادامه نخواهد داد. صداهای عجیب و غریبی که از دستگاه در حین تخلیه (فرض) می آید، نشانه مطمئنی از وجود مشکل است. مک لباسشویی من hine نمی چرخد ​​اگر شستشوی شما به پایان هر چرخه می رسد اما از چرخش امتناع می ورزد، ممکن است چیزی به سادگی بارگیری بیش از حد ماشین شما باشد که باعث عدم تعادل آن می شود. مثلاً اگر حوله‌های سنگین زیادی گیر کرده‌اید، وزن می‌تواند بر حسگرها تأثیر بگذارد و دستگاه را خاموش کند. بار را دوباره متعادل کنید و دوباره امتحان کنید.

به ماشین لباسشویی بزرگتری نیاز دارید تا بتوانید تعداد بیشتری را در یک شستشو جا دهید؟ بررسی های ما در مورد ماشین های لباسشویی با ظرفیت درام بسیار زیاد را بررسی کنید. اگر مشکلی در بارگیری بیش از حد نیست، می‌تواند یکی از این مشکلات باشد که ماشین لباسشویی به شما نمی‌چرخد: شکستن قفل یا قفل در - وقتی در کاملاً بسته می‌شود، قفل محکم می‌شود و این به قفل سیگنال می‌دهد که در بسته است و رفتن به مرحله بعدی چرخه - به عنوان مثال، چرخش - ایمن است.

سپس اینترلاک اطمینان حاصل می کند که در هنگام شستشو در حال انجام است. اگر هر یک از اینها شکسته یا فرسوده شده باشد، ماشین لباسشویی برای شروع به چرخیدن چراغ سبز نمی گیرد. شما می توانید این را با فشار دادن قفل بررسی کنید - اگر کلیک نکرد، شکسته است. همچنین به قطعات پلاستیکی اطراف قفل درب نگاه کنید، اگر فرسوده یا خورده باشند سیگنال ممکن است کار نکند. تسمه محرک - با باز کردن در و تلاش برای چرخاندن درام، دریابید که آیا تسمه محرک ریشه مشکل است یا خیر. باید مقداری مقاومت وجود داشته باشد - اگر درام به راحتی بچرخد، ممکن است تسمه نیاز به تعویض داشته باشد.

بلوک تخلیه - اگر درام نتواند تخلیه شود، چرخه چرخش شروع نمی شود. اگر در زمانی که چرخش باید شروع شود، هنوز می توانید آب را در داخل ببینید، این نشانه واضحی است که باید لوله های خود را برای انسداد بررسی کنید.

 دلایل دیگر عبارتند از خرابی موتور یا پمپ درایو. اگر هنوز از علت آن مطمئن نیستید، با یک متخصص تماس بگیرید تا دستگاه خود را بررسی کند. ماشین لباسشویی آب را گرم نمی کند اکثر ماشین های لباسشویی مدرن در صورت بروز مشکل در سیستم گرمایش با کد خطا در صفحه کنترل نمایش داده می شوند. سپس می توانید این کد خطا را به همراه مدل و مدل دستگاه خود جستجو کنید تا راه حلی برای آن پیدا کنید.

همچنین توجه به این نکته مهم است که فقط به این دلیل که نمی توانید گرما را از طریق ماشین لباسشویی احساس کنید، به این معنی نیست که آب داغ نیست. بسیاری از ماشین ها عایق بندی شده اند. اگر لباس ها به اندازه کافی تمیز می شوند و کد خطایی وجود ندارد، احتمالاً گرمایش خوب است. ماشین لباسشویی بدبو چرا ماشین لباسشویی من بو می دهد؟

 شما زمان زیادی را با استفاده از ماشین لباسشویی خود برای تمیز کردن لباس های خود صرف می کنید، فراموش می کنید که ممکن است هر از گاهی نیاز به شستشو داشته باشد. بوها می توانند از درزگیر کثیف درب یا درام یا کشوی مواد شوینده آلوده به کپک ناشی شوند. اما اولین چیزی که باید بررسی شود فیلتر و شیلنگ تخلیه لباسشویی برای هرگونه انسداد است. حوله ها را روی زمین قرار دهید تا آب اضافی خیس شود و فیلتر را بیرون بکشید (معمولاً در پایین دستگاه قرار می گیرد). هر گونه مواد یا زباله را حذف کنید. قبل از بررسی شیلنگ تخلیه، یک سطل را بردارید زیرا ممکن است وقتی آن را از U-bend زیر سینک جدا می کنید، فوران آب وجود داشته باشد. هم شیلنگ و هم U-bend را برای هر چیزی که ممکن است آن را مسدود کند بررسی کنید.

 اگر واضح است، ممکن است لازم باشد دستگاه را تمیز کنید. کپک، کثیفی و مواد شوینده همگی می توانند در ایجاد بوی بد نقش داشته باشند. پنج مرحله آسان ما را دنبال کنید و ویدیوی نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی بدبو را تماشا کنید.

ماشین لباسشویی بوی سوختگی دارد بوی سوختگی که از ماشین لباسشویی شما می آید می تواند وضعیت بالقوه خطرناکی را نشان دهد. بلافاصله دستگاه را خاموش کرده و آن را از برق جدا کنید. بوی سوختگی ممکن است ناشی از شکستگی تسمه درایو لباسشویی یا شکستگی موتور باشد، اما مهم است که سعی نکنید خودتان دستگاه را تعمیر کنید، مگر اینکه واجد شرایط باشید.

در عوض با یک متخصص تماس بگیرید تا مشکل را تشخیص دهد. مشکلات پر کردن و تخلیه ماشین لباسشویی من تخلیه نمی شود اگر ماشین لباسشویی شما آب اضافی را تخلیه نکند، یا به دلیل انسداد ایجاد می شود یا پمپ خراب است. با گوش دادن به دستگاه در طول یک چرخه می توانید بررسی کنید که کدام احتمال بیشتر است.

 اگر صدای کارکرد پمپ را می شنوید اما آب تخلیه نمی شود، انسداد است. اگر صدای پمپ را نمی شنوید، مشکلی در آن وجود دارد. خواه یک سکه، یک جوراب گشاد یا کلید خانه تان که هفته گذشته گم کرده اید، انسداد در ماشین لباسشویی ها رایج است. اول از همه، ماشین لباسشویی را از برق بکشید و چند حوله بگذارید - آب به بیرون نشت می کند. در مرحله بعد، فیلتر پمپ را که معمولاً در پایین دستگاه قرار دارد، بررسی کنید و آن را از هر گونه زباله پاک کنید.

اکنون، شلنگ تخلیه را بررسی کنید. شلنگ تخلیه که معمولاً به خم U زیر سینک متصل می شود، از طریق یک اسپیگوت متصل می شود. پیچ آن را باز کنید و آب اضافی شلنگ را در یک سطل یا سینک خالی کنید. در شیلنگ و U-bend برای انسداد نگاه کنید و در صورت لزوم آن را بردارید. اگر هیچ یک از موارد بالا جواب نداد، خود پمپ را برای اقلام کوچک لباس یا موادی که ممکن است دور پروانه پیچیده شده باشد بررسی کنید.

هنوز هیچی؟ پمپ ممکن است خراب شده باشد و نیاز به تعویض داشته باشد یا ممکن است مشکل الکتریکی داشته باشید. یک تکنسین می تواند در این مورد کمک کند. اگر ماشین لباسشویی شما ب است.

https://www.which.co.uk/reviews/washing-machines/article/common-washing-machine-problems-aDKeS7o9oqVM

  • ۰۰/۱۲/۰۱
  • miitra saeedi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی