pinkrose

  • ۰
  • ۰

سیستم های تهویه مطبوع اتاق که به آنها یونیت پنجره نیز گفته می شود، به همان روشی که سیستم های تهویه مطبوع مرکزی عمل می کنند، کار می کنند. آنها کوچکتر از سیستم های مرکزی هستند و اغلب هزینه بیشتری برای کار کردن دارند. بسته به اندازه آن، واحد اتاق ممکن است فقط اتاقی را که در آن قرار دارد خنک کند، یا ممکن است بتواند اتاق های مجاور را نیز خنک کند.

بین کویل ها یک کمپرسور، دو فن، یک موتور و کنترل ترموستات قرار گرفته است. خاک بزرگترین دشمن کولرهای پنجره ای است. می تواند کارایی کویل اواپراتور را کاهش دهد، عملکرد فن را که هوای خنک را خارج می کند مسدود کند، فیلترها را مسدود کند و درگاه های تخلیه را مسدود کند.

هر دو جزء اصلی تهویه مطبوع اتاق در یک محفظه قرار دارند.

هر دو جزء اصلی تهویه مطبوع اتاق در یک محفظه قرار دارند.

سیم پیچ کندانسور به بیرون و اواپراتور رو به داخل است.

کویل ها، کمپرسور و موتور کولر گازی اتاق از اجزای آب بندی شده هستند، بنابراین هر گونه تعمیر آنها باید به یک سرویس دهنده حرفه ای سپرده شود. با این حال، می توانید تعمیرات جزئی انجام دهید و تعمیر و نگهداری منظم دستگاه شما را به خوبی کار می کند. در صورت نیاز به تعمیرات گسترده، می‌توانید با برداشتن کولر گازی از محل نصب آن و بردن آن به تعمیرگاه، در هزینه تماس سرویس نیز صرفه‌جویی کنید.

در طول زمستان، کولرهای اتاق باید از عوامل محافظت شوند. یا دستگاه را از پایه آن خارج کرده و آن را ذخیره کنید یا قسمت بیرونی دستگاه را با یک پوشش تهویه مطبوع اتاق تجاری یا با ورقه های پلاستیکی سنگین بپوشانید که با چسب نواری در جای خود نگه داشته شده است.

احتیاط: قبل از انجام هر کاری بر روی کولر گازی اتاق، مطمئن شوید که آن را از برق جدا کرده اید. کولرهای اتاق دارای یک یا دو خازن هستند که در پشت پنل کنترل و نزدیک فن قرار دارند. خازن ها برق را ذخیره می کنند، حتی زمانی که برق دستگاه خاموش است. قبل از انجام هر کاری روی کولر گازی، آن را از برق بکشید و خازن را تخلیه کنید، در غیر این صورت ممکن است شوک شدیدی دریافت کنید. دفترچه راهنمای مالک دستگاه محل خازن ها را نشان می دهد و نحوه تخلیه آنها را توضیح می دهد. در غیر این صورت، اجازه دهید یک تکنسین تهویه مطبوع این کار را انجام دهد.

اکنون که آماده کار بر روی کولر گازی خود هستید، سعی کنید دقیقاً مشخص کنید چه کاری باید انجام شود. مشکل و راه حل خود را در نمودار صفحه بعد جستجو کنید.

برای مقالات بیشتر در مورد تعمیر خانه، لینک های زیر را بررسی کنید.

نحوه تعمیر کولر گازی مرکزی: اگر سیستم شما هوای خنک را به تمام قسمت های خانه می فرستد، هوای مرکزی دارید. سیستم را خنک نگه دارید.

تعمیرات اصلی لوازم خانگی: اگر تهویه مطبوع تنها چیزی نیست که در خانه شما در فریتس وجود دارد، می توانید در این مقاله نحوه تعمیر ماشین های دیگر را یاد بگیرید.

تعمیر لوازم خانگی کوچک: هنگامی که تهویه مطبوع را حل کردید، توستر یا مخلوط کن مانند بازی کودکانه به نظر می رسد. نحوه رفع آنها را اینجا بیابید.

تعمیر و نگهداری ترموستات: برای اطمینان از اینکه واقعاً مشکلی در تهویه مطبوع شما وجود دارد، ممکن است بخواهید ترموستات را نیز بررسی کنید. با نحوه کالیبره کردن ترموستات آشنا شوید.

وقتی هوا در بیرون هوا گرم است و تهویه مطبوع پنجره ای شما را تسکین نمی دهد، نمی خواهید منتظر حضور یک متخصص باشید. نمودار زیر را بررسی کنید تا ببینید آیا مشکل چیزی است که می توانید خودتان آن را برطرف کنید.

مشکل علت احتمالی راه حل

واحد اجرا نمی شود

 1. بدون برق.

 1سیم، دوشاخه و پریز را بررسی کنید.

    فیوز سوخته یا خاموش شده را بررسی کنید

    کلید مدار در ورودی اصلی

    پانل؛ بازیابی مدار

 2. اضافه بار موتور

    یا خاموشی ایمنی 2. 30 دقیقه صبر کنید. بازنشانی را فشار دهید

    دکمه. در صورت لزوم تکرار کنید.

 3. سوئیچ معیوب است.

 3. پایانه ها و عایق را بررسی کنید. اگر

    سوختگی مشهود است، سوئیچ را تعویض کنید. اگر

    سوئیچ درست به نظر می رسد، با یک متخصص تماس بگیرید.

سوختن فیوزها 1. مدار بیش از حد بارگذاری شده است. 1. مدارهای مختلف را قرار دهید.

 2. ولتاژ پایین.

 2. با یک حرفه ای تماس بگیرید

    شرکت برق.

خنک کننده

ناکافی 1. مجموعه ترموستات

    خیلی بالا. 1. تنظیم ترموستات را 5 درجه پایین بیاورید.

 2. کثیف بودن فیلتر 2. فیلتر را تمیز یا تعویض کنید.

 3. کویل کثیف. 3. کویل ها را تمیز کنید.

 4. کندانسور مسدود شده است

    از بیرون. 4. از خارج از واحد اطمینان حاصل کنید

    مسدود نیست

 5. موتور معیوب است. 5. با یک متخصص تماس بگیرید.

 6. کمپرسور معیوب است. 6. با یک متخصص تماس بگیرید.

 7. نشت مایع خنک کننده. 7. با یک متخصص تماس بگیرید.

فن می دود، اما

واحد خنک نمی شود 1. مجموعه ترموستات

    خیلی بالا. 1. تنظیم ترموستات را 5 درجه پایین بیاورید.

 2. ترموستات معیوب است.

 تست ترموستات. اگر معیوب باشد،

    جایگزین کنید یا با یک متخصص تماس بگیرید.

 3. کویل کثیف. 3. کویل ها را تمیز کنید.

 4. موتور معیوب است. 4. با یک متخصص تماس بگیرید.

 5. کمپرسور

با یک متخصص تماس بگیرید.

واحد خنک می شود، اما

فن کار نمی کند 1. سوئیچ کنترل

    اشتباه تنظیم کنید 1. تنظیم مجدد سوئیچ. تنظیمات مختلف را امتحان کنید

 2. فن مسدود شده است. 2. پره های فن را تمیز و سفت کنید.

 3. پره های فن خم شده است. 3. پره های فن را صاف کنید. 4. موتور فن معیوب است.

 4. موتور فن یا

    با یک حرفه ای تماس بگیرید

واحد روشن می شود

و به طور مکرر خاموش 1. کویل کثیف.

1. کویل ها را تمیز کنید.

2. کثیف بودن فیلتر 2. فیلتر را تمیز یا تعویض کنید.

همانطور که می بینید، قطعات زیادی وجود دارد که ممکن است در کولر گازی خراب شود. در صفحه بعد می توانید نحوه تعمیر بسیاری از این موارد مانند فیلتر و کویل ها را بیاموزید.

برای مقالات بیشتر در مورد تعمیر خانه، لینک های زیر را بررسی کنید.

نحوه تعمیر کولر گازی مرکزی: اگر سیستم شما هوای خنک را به تمام قسمت های خانه می فرستد، هوای مرکزی دارید. سیستم را خنک نگه دارید.

تعمیرات اصلی لوازم خانگی: اگر تهویه مطبوع تنها چیزی نیست که در خانه شما در فریتس وجود دارد، می توانید در این مقاله نحوه تعمیر ماشین های دیگر را یاد بگیرید.

تعمیر لوازم خانگی کوچک: هنگامی که تهویه مطبوع را حل کردید، توستر یا مخلوط کن مانند بازی کودکانه به نظر می رسد. نحوه رفع آنها را اینجا بیابید.

تعمیر و نگهداری ترموستات: برای اطمینان از اینکه واقعاً مشکلی در تهویه مطبوع شما وجود دارد، ممکن است بخواهید ترموستات را نیز بررسی کنید. با نحوه کالیبره کردن ترموستات آشنا شوید.

فیلتر، سیم برق، کویل، سوئیچ، پورت تخلیه، موتور و کمپرسور

فیلتر، سیم برق، سیم‌پیچ‌ها، سوئیچ، ترموستات، پورت‌های تخلیه و فن برای جلوگیری از مشکلات بزرگ‌تر برای سرویس‌دهی به‌طور روتین مهم هستند. در زیر دستورالعمل هایی در مورد نحوه نگهداری از این قطعات کلیدی آورده شده است.

در ابتدای هر فصل سرمایش و ماهی یک بار در طول فصل، توری جلوپنجره را بردارید و فیلتر را تمیز یا تعویض کنید. اگر در یک منطقه بسیار گرد و غبار زندگی می کنید، فیلتر را بیشتر تمیز یا تعویض کنید. اکثر کولرهای اتاق دارای فیلتر قابل شستشو هستند که شبیه لاستیک اسفنجی است.

فیلتر را با محلولی از مواد شوینده خانگی ملایم و آب تمیز کنید. خوب آبکشی کنید قبل از نصب مجدد فیلتر، اجازه دهید کاملا خشک شود. برخی از واحدها دارای فیلتر دور ریختنی مشابه فیلتر کوره هستند. وقتی این نوع فیلتر کثیف شد، آن را با یک فیلتر جدید از همان نوع تعویض کنید.

سیم برقی که کولر گازی را به پریز دیواری متصل می کند ممکن است فرسوده شود و برق دستگاه را تامین نکند. برای بررسی سیم، صفحه کنترل را بردارید. پایانه های بند ناف را باز کنید و سپس یک سیم آزمایشی را روی سیم های سربی لخت وصل کنید.

گیره‌های یک ولت-اهم-میلی‌امتر (VOM) تنظیم شده در مقیاس RX1 را به شاخک‌های دوشاخه بند ناف قلاب کنید. اگر متر صفر را نشان دهد، سیم کار می کند. اگر متر بالاتر از صفر نشان داد، سیم را تعویض کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر لباسشویی ، تعمیر تلفن همراه

کویل های اواپراتور و کندانسور

کویل های اواپراتور و کندانسور را در ابتدای فصل سرمایش و هر ماه در طول فصل تمیز کنید. اگر در یک منطقه بسیار گرد و غبار زندگی می کنید، کویل ها را بیشتر تمیز کنید. روی این قطعات از جاروبرقی استفاده کنید.

اگر باله های روی سیم پیچ ها خم شده اند، آنها را با یک شانه باله ای که در اکثر فروشگاه های لوازم خانگی فروخته می شود، صاف کنید. یک شانه باله ای طراحی شده است که به داخل فضاهای بین باله ها می لغزد. از آن با احتیاط استفاده کنید زیرا باله ها از آلومینیوم سبک گیج ساخته شده اند و به راحتی آسیب می بینند.

سوئیچ انتخابی که مستقیماً در پشت صفحه کنترل قرار دارد، دستگاه را روشن می کند. اگر تهویه مطبوع در هیچ تنظیماتی کار نمی کند و برق را دریافت می کند، به احتمال زیاد سوئیچ معیوب است. برای رفع مشکل، کنترل پنل را بردارید و سوئیچ را پیدا کنید. پایانه های سوئیچ را از نظر عایق سوختگی یا علائم سوختگی روی ترمینال ها بررسی کنید. اگر نشانه ای از سوختن دیدید، سوئیچ را با یک سوئیچ جدید از همان نوع تعویض کنید.

 

سوئیچ با پیچ روی صفحه کنترل یا قاب نگه داشته می شود. پیچ آن را باز کنید و به همین ترتیب جدید را وصل کنید. اگر تشخیص دادید که مشکل ممکن است سوئیچ نباشد، با یک سرویس دهنده حرفه ای تماس بگیرید.

پورت های تخلیه

همانطور که تهویه مطبوع کار می کند، رطوبت متراکم شده و بخار آب از سیم پیچ اواپراتور از طریق دریچه های تخلیه یا دهانه ای بین پارتیشن در وسط سیم پیچ اواپراتور و سیم پیچ کندانسور  قیف می شود. در این مرحله، فن رطوبت را به کویل کندانسور می دمد، جایی که آب پخش می شود.

درگاه های تخلیه ممکن است با خاک مسدود شوند. نتیجه این است که آب از دستگاه معمولاً از قسمت پایین توری نشت می کند. برای جلوگیری از گرفتگی، درگاه ها را با یک تکه آویز سیمی کوتاه یا تیغه یک چاقوی جیبی تمیز کنید. این کار را در ابتدای هر فصل خنک کننده و هر ماه در طول فصل انجام دهید. سمت کندانسور کولر گازی را نیز بررسی کنید. برخی از مدل ها دارای یک دریچه تخلیه در امتداد لبه پایین قاب کابینت هستند. اگر کولر گازی شما دارای این درگاه تخلیه است، هنگام تمیز کردن سایر درگاه ها آن را تمیز کنید. همچنین در مورد لوله کشی ساختمان بخوانید.

موتور و کمپرسور

در صورت بروز مشکل در موتور یا کمپرسور کولر گازی با یک سرویس دهنده حرفه ای تماس بگیرید.

ممکن است مشکل اصلاً در مکانیک واحد شما نباشد. ممکنه ترموستات باشه در صفحه بعد نحوه بررسی و تعویض ترموستات را بیاموزید.

منبع مقاله

  • ۰۱/۰۳/۰۹
  • miitra saeedi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی