pinkrose

  • ۰
  • ۰

لیزر موهای زائد هم می تواند تراکم مو را به طور دائم کاهش دهد و هم موهای ناخواسته را برای همیشه از بین ببرد. کاهش دائمی تراکم مو به این معنی است که برخی از موها بعد از یک دوره درمانی مجدداً رشد می کنند و بیماران به درمان با لیزر مداوم نیاز دارند.

درمان مداوم لیزر به این معنا است که هر یکسال نیاز به شارژ مجدد و انجام عمل لیزر را دارند. البته رشد مو در این حالت کامل نیست و همانطور که گفته شد 80 درصد حجم مو بطور کامل از بین می رود و تنها برای گرفتن نتیجه ی بهتر است که هر ساله انجام لیزر را تمدید می کنید پوست زیبا بیشتر از یک گردنبند طلا شما را زیبا می کند..

صبر کنید! قبل از اینکه بخواهید خود را از تیغ و کیت اپیلاسیون خلاص کنید ، باید از خطرات احتمالی و عوارض جانبی لیزر موهای زائد آگاه باشید. لیزر موهای زائد ممکن است پوست شما را تحریک کرده و باعث ایجاد مشکلات رنگدانه و ایجاد زخم شود. برای پیدا کردن همه چیزهایی که باید در مورد این روش بدانید ادامه مطلب را بخوانید. این موضوع به اندازه اهمیت دکوراسیون خانه مهم است.

لیزر موهای زائد روشی غیر تهاجمی است که در آن از لیزر برای کاهش رشد موهای بدن استفاده می شود. این یکی از رایج ترین روشهای آرایشی است که افراد برای رهایی از موهای ناخواسته تحت آن قرار می گیرند.

در این روش ، یک پرتوی متمرکز از نور به سمت ملانین (نوعی رنگدانه) در موهای شما هدف قرار می گیرد. نور به گرما تبدیل می شود و به کیسه های موجود در فولیکول مو که مو تولید می کند آسیب می رساند ، بنابراین رشد مو را مهار یا به تأخیر می اندازد.

شما می توانید لیزر موهای زائد را در هر قسمت از بدن انجام دهید. مناطق هدف اصلی لیزر موهای زائد عبارتند از:

  • شانه ها
  • لب بالا
  • چانه
  • گردن
  • بازگشت
  • سینه
  • پاها
  • اسلحه
  • خط مایو
  • زیر بغل

شما باید تحت یک متخصص آموزش دیده یا یک متخصص پوست لیزر مو را انجام دهید. هنگامی که تحت نظارت پزشک انجام شود ، این روش برای بیشتر افراد بی خطر است. یکی از اصلی ترین فواید آن این است که بدون آسیب به پوست به از بین رفتن موهای ناخواسته از قسمت بدن کمک می کند. این روند سریع است (بسته به منطقه تحت درمان). اما ممکن است برخی از افراد عوارض جانبی زیادی را تجربه کنند

عوارض لیزر موهای زائد

برخی عوارض جزئی لیزر موهای زائد به شرح زیر است:

قرمزی و تحریک پوست

قرمزی و سوزش پوست عوارض جانبی بسیار رایج لیزر موهای زائد است. بخصوص اگر این کار را در یک منطقه نسبتاً حساس بدن انجام دهید ، آنها حتی رایج تر هستند. ممکن است به همراه تورم متوجه قرمزی و سوزش جزئی پوست شوید.

این تأثیرات مشابه مواردی است که معمولاً بعد از اپیلاسیون یا هر نوع روش دیگر موهای زائد متوجه آنها می شوید. سوزش در طی یک ساعت از عمل از بین می رود. برای سرعت بخشیدن به بهبود ، می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.

تغییر در رنگدانه های پوستی

شما همچنین ممکن است بعد از انجام عمل متوجه تغییر در پوست خود شوید. اگر رنگ پوست روشنی دارید ، ممکن است متوجه لکه های تیره روی پوست خود شوید. اگر چهره ای تیره دارید ، ممکن است متوجه لکه های روشن تر روی پوست خود شوید. این تغییرات موقتی است. اما اگر احساس می کنید بیش از حد شدید به نظر می رسند ، فوراً با پزشک خود صحبت کنید.

شما همچنین ممکن است عوارض جانبی جدی لیزر موهای زائد را تجربه کنید. اگرچه این موارد نادر هستند ، مهم است که بدانید چه موقع به دنبال کمک پزشکی هستید

بیشتر بخوانید: خرید پرده ، راهنمای تزیین اتاق کودک ، سبکهای طراحی داخلی  ، مدلهای مختلف دکوراسیون داخلی  .

اثرات نادر از لیزر موهای زائد

تغییر در بافت پوست: اگر اخیراً برنزه شده باشید ، این امکان وجود دارد.

جای زخم: اگر مستعد هستید به راحتی جای زخم دریافت کنید ، ممکن است زخم های ناشی از لیزر موهای زائد را نیز تجربه کنید.

رشد بیش از حد مو: این بسیار نادر است ، اما این احتمال وجود دارد که شما ممکن است رشد بیش از حد مو در ناحیه تحت درمان را تجربه کنید.

تاول: اگر خیلی زود پوست خود را در معرض آفتاب قرار دهید ، ممکن است تاول بزنید.

از آنجا که خطرات احتمالی لیزر موهای زائد بسیار جدی است ، توصیه می شود برای انجام این کار فقط به متخصصان پوست معتبر مراجعه کنید

نکته ای که باید به خاطر بسپارید این است که لیزر ،  موها را به طور دائمی از بین نمی برد. و فقط رشد مو را برای یک دوره طولانی به تأخیر می اندازد.

این امر به این دلیل است که وقتی لیزر موهای شما در مرحله رشد قرار دارد بنام آناژن ، لیزر درمانی انجام می شود. در ابتدا ، شما باید چندین جلسه را پشت سر بگذارید تا کاملاً موها از بین بروند زیرا ممکن است همه موها در مرحله رشد فعال نباشند. بعداً ، می توانید برای مراقبت از مناطق موردنظر خود به مناطق نگهدارنده بروید یا از شر موهای مجدد یا موهایی که تازه از مرحله خفته خارج شده اید خلاص شوید و وارد مرحله رشد فعال شوید.

لیزر موهای زائد فقط خلاص شدن از شر موهای بدن است. این یک روش پزشکی است که شما باید خود را آماده کنید. قبل از تصمیم گیری برای انجام چند نکته وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید همچنین مطلب سبکهای سنتی دکوراسیون را بخوانید..

نحوه آماده سازی برای لیزر موهای زائد

اگر فکر کرده اید که تحت لیزر موهای زائد قرار بگیرید ، قبل از تعیین وقت ملاقات خود را آماده کنید. اینجا یک لیست چک است:

از اپیلاسیون محل انجام عمل خودداری کنید.

حداقل شش هفته قبل از عمل از قرار گرفتن در معرض آفتاب تا حد امکان خودداری کنید.

از استفاده از محصولاتی که ممکن است پوست شما را تحریک کنند ، خودداری کنید.

از مصرف داروهای ضد التهابی که ممکن است خطر خونریزی را افزایش دهد ، خودداری کنید.

اگر به عفونت پوستی ، بثورات یا سرماخوردگی مبتلا هستید ، از انجام این عمل خودداری کنید.

اگر باردار هستید از انجام لیزر موهای زائد خودداری کنید. لیزر درمانی در دوران بارداری بی خطر نیست.

توجه کنید: وقتی شما لبخند می زنید ، اخم می کنید ، از ناامیدی ابروی خود را حرکت می دهید، یا چهره خود را در حال فکر جمع می کنید ، پیشانی اولین منطقه ای است که تحت تأثیر این حرکات قرار دارداکثر خانم ها به محض مشاهده خطوط  و چروک ها به دنبال حل آن هستند و تقریبا همه ی آنها به بوتاکس پیشانی می رسند.

https://www.stylecraze.com/articles/side-effects-of-laser-hair-removal-treatment-that-you-should-definitely-know/

  • ۹۹/۰۵/۲۰
  • miitra saeedi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی