pinkrose

  • ۰
  • ۰

برای داشتن پوستی شاد و آرام با این قوانین زندگی کنید

شستن صورت به زمان و توجه نیاز دارد - و انجام آن به روش صحیح می تواند تفاوت بین براق شدن پوست و از بین بردن آکنه را ایجاد کند.

"بسیاری معتقدند که شما فقط باید صورت خود را بشویید تا آرایش یا هنگامی که کثیف به نظر می رسد پاک شود. در واقع ، توصیه می شود که روزانه دو مرتبه صورت خود را بشویید. "دکتر جنیفر هیلی ، متخصص پوست دارای مجوز از هیئت مدیره از اسکاتسدیل ، آریزونا می گوید.

پاکسازی پوست برداشتن سلول‌های مرده و نیز آلودگی‌هایی است که روی پوست تجمع پیدا کرده است. این کار می‌تواند سبب ایجاد شادابی و طراوت در پوست شود و به سلامت پوست کمک می‌کند.

با این کار سلول‌های لایه‌های سطحی پوست و نیز چربی‌ها و ذراتی که بر اثر آلودگی‌های هوا روی پوست نشسته است، برداشته می‌شود

با این حال ، ممکن است تعداد دفعات شستن صورت از اهمیت بیشتری نسبت به نحوه انجام کار برخوردار باشد.

بدون توجه به نوع پوست ، بافت یا شرایط فعلی شما ، دکتر هیلی تأکید می کند که یک برنامه تمیز کردن شبانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی می گوید: "از بین بردن آرایش ، آلودگی و آلودگی روز به شما کمک می کند تا پوست برای رژیم مراقبت از پوست خود آماده شوید ، و همچنین پوست را در فرآیند های بازسازی و بازسازی یک شبانه خود پشتیبانی کنید."

برای شروع تمیز آماده هستید؟ این بایدها و نبایدهای متخصصان پوست را دنبال کنید.

انجام دهید: ابتدا تمام آرایش خود را به درستی پاک کنید
قبل از شروع تمیز کردن به خصوص قبل از خواب ، از یک پاک کننده آرایش ملایم استفاده کنید.

دکتر هیلی می گوید: "از منافذ پوست برای پاک سازی سموم یک شبه استفاده می شود و اگر مسدود شود ، از همه چیز پشتیبان تهیه می شود و به نظر می رسد شلوغ است." FYI ، این مربوط به انواع پوست است ، حتی اگر لایه بیرونی انعطاف پذیر داشته باشید.

حذف آرایش


برای مسدود شدن منافذ پوست ، روش پاک سازی مضاعف را امتحان کنید. این روال دو مرحله ای از روغن طبیعی (به عنوان مثال کرچک ، زیتون ، آفتابگردان) برای از بین بردن آلودگی های روز استفاده می کند و سپس برای شستشوی روغن به یک شستشوی ملایم صورت نیاز دارد.
یک پنبه را به آب میسلار ، پاک کننده آرایش یا روغن های طبیعی آغشته کنید تا آرایش دور چشم را از بین ببرد. یک سواب پنبه به شما کمک می کند تا به آرامی قسمتهای محکم و بدون کشیدن پوست خود را کنترل کنید.
Don’t: صابون عمومی را از بین ببرید
صابون های تکه ای مخصوصاً برای صورت تولید نشده اند ، می توانند تعادل pH پوست را تغییر دهند (که این امر باعث می شود باکتری ها و رشد مخمر بیشتر شود).

جای تعجب نیست: پاک کننده های صورت ، به ویژه مومیایی کننده های تمیز کننده ، برای پوست های ظریف ساخته شده اند.

"این تمایل وجود دارد که افراد به دنبال موارد" کف کننده "بروند ، زیرا آنها فکر می کنند اگر کف نکند پاک کننده نیست. اما کف کردن در واقع می تواند پوست شما را از روغن های طبیعی بیشتری بکاهد. "دکتر اروم ایلیاس ، متخصص پوست دارای مجوز از هیئت مدیره پادشاه پروس ، پنسیلوانیا ، می گوید.

یک مطالعه در سال 2012 این موضوع را تأیید می کند و نتیجه گرفت که سورفاکتانت ها (آنچه به پاک کننده ها اجازه می دهد روغن را بشکنند تا آب بتواند آلودگی ها را بشوید) از سالم ماندن مولکول های پوست - طبیعی و سالم جلوگیری می کنند.

همچنین بخوانید: تعمیر لباسشویی

از آب ولرم استفاده کنید


بیایید یک افسانه را از بین ببریم: منافذ درب نیستند. آب گرم آنها را باز نمی کند و آب سرد آنها را نمی بندد.

واقعیت این است که درجه حرارت شدید آب می تواند باعث تحریک شود بنابراین بهتر است به یک زمین میانی بچسبید. وقتی به سمت بالا نگاه می کنید ، نمی خواهید در اثر انعکاس خود پوست برافروخته داشته باشید. اگر بوتاکس پیشانی انجام داده اید صورتتان را به آرامی بشویید.

 

مستقیماً سراغ پارچه دستشویی بروید


اسکراب می تواند مانع محافظتی طبیعی پوست شود. بهترین راه برای تمیز کردن پوست استفاده از نوک انگشتان ، حداقل یک یا دو دقیقه است.

دکتر هیلی می گوید: "برای لایه برداری ، بدنبال مواد پاک کننده خود باشید که حاوی اسید سالیسیلیک ، اسید گلیکولیک ، اسید لاکتیک یا آنزیم های میوه هستند."

"اجازه دادن به این محصولات برای مدت 60 تا 90 ثانیه به داخل پوست کار می کند ، یا پاک کردن منافذ پوست و از بین بردن سلول های مرده پوست برای ایجاد درخشش سالم."

آب میسلار 


این آب حاوی مولکول های میسل است که به آرایش و بقایا متصل شده و تجزیه می شود.

دکتر هیلی می گوید: "برخی از افراد ، به ویژه افرادی که آرایش نمی کنند ، می توانند از آب مایسل به عنوان پاک کننده خود دور شوند." "اگر در کمپ یا جایی بدون آب می روید ، آب مایسل می تواند صورت شما را تمیز کند و حتی نیازی به شستشو ندارد."


ایلیاس که توصیه می کند از دستان خود به عنوان ابزار استفاده کنید ، می گوید: "مطالعات نشان می دهد که میزان باکتری هایی که روی اسفنج لوفا جمع می شوند اثبات این مسئله است که ممکن است ایده خوبی نباشد ، مگر اینکه در تمیز کردن مداوم آنها در محلول سفید کننده دقیق باشید".

"پس از همه ، یک بار آب و صابون روی آنها تمیز می شود."

 برس تمیز کننده صوتی


با این حال ، پوست چرب ممکن است از پاکسازی صوتی بهره ببرد ، این فناوری از ضربان های ملایم برای تمیز کردن منافذ پوست استفاده می کند.

Clarisonic یک ابزار پاک کننده صوتی محبوب است که دارای چندین نوع سر برس برای اهداف مختلف ، از درخشش تا کاهش آکنه است. اگر پوست حساسی دارید ، ممکن است بخواهید تعداد دفعات استفاده از این ابزار را محدود کنید ، زیرا باعث تحریک پوست شما می شود. در مورد لوله کشی ساختمان نیز بخوانید.

نکن: در چانه خود توقف کن
خط فک و گردن شما مستعد جمع شدن کثیفی و آوار است. و آنها نیز به عشق احتیاج دارند.

هنگام ماساژ پاک کنندگی صورت ، انگشتان را به آرامی به سمت بالا بمالید تا گردش خون ادامه یابد و پوست شما را به سفت ماندن و بلند شدن طبیعی تشویق کنید.

 ماساژ 

می تواند به آرامش کمک کند و از یک روز پر فشار ، عضله لازم را به صورت شما بدهد.

بیشتر بخوانید: پرده اتاق خواب ، چسب بتن لاتکس ، سرویس غذاخوری ، چسب کاشی

 با حوله نرم خشک کنید


زمان تجدیدنظر در مورد خشک شدن هوا است. ترک آب روی صورت باعث هیدراته شدن آن نمی شود. در حقیقت ، وقتی آب تبخیر می شود ، می تواند منجر به خشکی شود.

به یاد داشته باشید که بعد از اتمام کار با حوله نرم و ضد میکروبی به آرامی لمس کنید ، و در اطراف ناحیه حساس زیر چشم بسیار محتاط باشید.

Do not: بیش از حد شستشو
"اغلب مردم فراموش می کنند که صورتشان را زیر دوش نیز می شویند. اگر روتین های شستشوی دیگر را روزی دو بار به سمت سینک ظرفشویی بیندازید ، سه بار وارد سیستم می شوید و این ممکن است کمی بیش از حد باشد. "

انجام دهید: از مقدار پیشنهادی استفاده کنید
اگر از خود می پرسید که چرا پاک کننده شما طبق وعده داده شده (یا مطابق تعریف و تمجید) کار نمی کند ، میزان استفاده خود را بررسی کنید. برای پاک کننده های لجن ممکن است وسوسه شود که برای استفاده طولانی تر یا صرفه جویی در مصرف کمتر از حد توصیه شده استفاده کنید. نکن

اگر شک دارید ، برچسب را بخوانید تا مقدار پیشنهادی را پیدا کنید. محصولات معمولاً آزمایشات و آزمایشاتی را برای یافتن م theثرترین (و ایمن) مقدار برای استفاده عمومی انجام می دهند.

Don’t: بیش از حد لایه برداری کنید
پوست شما یک مانع طبیعی دارد که از آن محافظت می کند و به آن در حفظ رطوبت کمک می کند. اگرچه ممکن است در روز اول از اسکراب یا شوینده با مهره ها احساس نرمی کنید ، اما خیلی سفت یا زیاد استفاده کنید و یا استفاده روزانه از این محصولات می تواند به خارجی ترین لایه پوست آسیب برساند.

یکی از نشانه های لایه برداری بیش از حد حساسیت پوستی است. این می تواند باعث تحریک ، شکستگی و حتی احساس سوزش هنگام استفاده از محصولات شود. مطلب کاشت مو را نیز بخوانید.

مراقب پاک کننده های روزانه باشید که از مواد فعال لایه بردار مانند آلفا هیدروکسی اسیدها (لاکتیک ، گلیکولیک ، میوه) و بتا هیدروکسی اسیدها (سالیسیلیک ، عصاره پوست بید) حمایت می کنند زیرا این مواد در سستی و دور شدن پوست بسیار قدرتمند هستند. اگر لیزر موهای زائد صورت انجام داده اید تا 3 ساعت به صورت خود آب نزنید.

پاک کننده ها برای جلوگیری از
صابون های تخته ای
معطر یا رنگ شده
پاک کننده های خشن و کف کننده
پاک کننده های لایه بردار روزانه
انجام: با یک تونر کار را تمام کنید
اگرچه از نظر فنی یک قدم در شستن صورت نیست ، اما بسیاری از آنها معمولاً اهمیت آنچه را که بعد از آن به وجود می آید را از دست می دهند: ایجاد تعادل در پوست.

تونرها فرمول های سبک و مایع هستند که در اصل برای تنظیم مجدد pH پوست شما استفاده می شود تا بتواند از خود در برابر باکتری ها محافظت کرده و آسیب برساند. اکنون بسیاری از تونرها مزایای اضافی دارند که نگرانی های خاص را هدف قرار می دهند. مطلب لیزر بیکینی را از دست ندهید.

به دنبال موادی مانند:

گلاب ، که خاصیت ضد پیری دارد
بابونه ، معروف به کیفیت آرامش بخش بودن آن
سالیسیلیک اسید یا فندق جادوگری برای مبارزه با آکنه
برای استفاده از تونر ، کافی است کمی روی پنبه ای قرار دهید که روی تمام قسمتهای مورد علاقه خود مانند یک منطقه T روغنی بکشید.

نکن: مرطوب کننده را از دست ندهید
علاوه بر تقویت کننده ، مطمئن شوید که به پوست خود کمک می کند تا مرطوب بماند. به گفته دکتر ایلیاس ، بعضی افراد احساس "تنگی" پس از شستن صورت را دوست دارند ، اما در واقع این خشکی بیش از حد است.

"بعد از آن پوست شما می تواند احساس حساسیت کند ، یا حتی پوست کنده یا ترک بخورد. استفاده از مرطوب کننده از خشک شدن بیش از حد پوست محافظت می کند. "

اگر بعد از شستن پوست شما به طور مداوم احساس خشکی می کند ، به دنبال پاک کننده های تعویض شونده باشید. پاک کننده ملایم یا پاک کننده پایه روغن را انتخاب کنید.

همچنین بخوانید: همتراز کننده کاشی ،

انجام دهید: با روال معمول خود آزمایش کنید
آزمایش و خواندن - یافتن افرادی با پوست مانند شما و آزمایش روال و محصولات مقدس شما یکی از روشهای آزمایش است.

به عنوان مثال ، افرادی که پوست چرب دارند می توانند دو بار در روز بشویند ، آکنه خود را کنترل می کنند. افرادی که مراقبت از پوست و آرایش خود را انجام نمی دهند ، فقط با آب قسم می خورند (احتمالاً به این دلیل است که آنها هرگز با اسیدها یا لایه بردارها به سد پوست خود آسیب نرسانده اند - و همچنین ژنتیک).

همه اینها برای گفتن است: شستشو فقط اولین و یک مرحله برای حفظ حالت طبیعی پوست است. بقیه موارد به سایر سرم ها ، مرطوب کننده ها ، مه پاش ها ، ماسک های صورت بستگی دارد - این لیست می تواند برای همیشه ادامه داشته باشد - شما می خواهید استفاده کنید. و غذایی که می خورید ، نحوه ورزش و جایی که صورت خود را قرار می دهید (تلفن می تواند چیز کثیفی باشد).

بنابراین بهترین راه برای تعیین اینکه چگونه باید صورت خود را بشویید ، اهداف پاکسازی (سریع ، یک مرحله ای ، یک بار در روز؟) و محدودیت ها (نوع پوست ، تمیز بودن آب ، محدوده قیمت و غیره) را تشخیص دهید و از آنجا بروید.

https://www.bebeautiful.in/all-things-skin/essentials/why-washing-your-face-daily-is-important

  • ۹۹/۱۱/۱۵
  • miitra saeedi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی