pinkrose

  • ۰
  • ۰

انتخاب محصولات مناسب برای پروژه نصب کاشی می تواند مشکل باشد ، زیرا گزینه های زیادی وجود دارد. دوغاب کاشی یا ریز ساخت کاشی اشتباه می تواند تفاوت بین موفقیت در خانه سازی و یک پروژه کاملاً بی نقص باشد.

بنابراین چگونه در مورد دوغاب مناسب یا ملات ریز تصمیم گیری می کنید؟ این با داشتن تمام اطلاعات شروع می شود ، و این جایی است که این راهنما ارائه می شود!

در این راهنمای خرید ، همه چیزهایی را که باید در مورد مواد نصب کاشی بدانید یاد خواهید گرفت. آماده شوید تا در مورد تفاوت دوغاب و ملات thinset ، انواع مختلف دوغاب و thinset و نحوه انتخاب رنگ دوغاب متخصص باشید.

به علت پلیمر خاصی که در ساختار چسب کاشی و سرامیک پودری استفاده شده است ، مقاومت بسیار بالایی در برابر نفوذ رطوبت و آب دارد. مهمترین ویژگی های چسب سرامیک و کاشی پودری عبارتند از :

مقاومت بالای چسب کاشی و سرامیک پودری در  برابر نفوذ آب و نیز عدم تغییر شکل و شل شدگی آن  مانع تجمع حشرات ، باکتری ها  و قارچ ها می شود.

دوغاب کاشی در مقابل ملات تینست

دوغاب و ملات مواد اساسی برای نصب کاشی هستند ، اما اهداف مختلفی دارند. مردم تمایل دارند آنها را گیج کنند ، یا حتی فکر می کنند که آنها همان چیزها هستند.

ملات Thinset برای چسباندن کاشی ها به یک سطح استفاده می شود ، در حالی که دوغاب برای پر کردن فاصله بین کاشی ها پس از نصب آنها طراحی شده است. از آنجا که اهداف مختلفی را برآورده می کنند ، این مواد ترکیبات مختلفی دارند. استفاده از همتراز کننده کاشی نیز لازم است.

ملات تینست چیست؟

Thinset یک سیمان چسبی است که برای ایمن سازی کاشی کف و دیوار روی سطوح بتونی استفاده می شود. کلمه "thinset" گاهی به جای "ملات" استفاده می شود ، زیرا نوعی ملات اصلاح شده است که به طور خاص برای کاشی ساخته می شود.

Thinset از شن و ماسه ، آب و سیمان ساخته شده است و همچنین می تواند دارای مواد افزودنی برای افزایش اتصال ، مقاومت در برابر آب و انعطاف پذیری باشد. تولیدکنندگان ریزه کاری های ویژه ای را برای کاربردهای مختلف و سبک های مختلف کاشی ایجاد کرده اند.

 گروت چیست؟

تقریباً در هر پروژه نصب کاشی از دوغاب به عنوان پرکننده بین کاشی ها استفاده می شود. از آنجا که شکاف بین کاشی ها را پر می کند ، همچنین به عنوان اتصالات شناخته می شود ، اتصال بیشتری ایجاد می کند و از تراشه و ترک لبه های کاشی جلوگیری می کند.

دوغاب استاندارد از پایه سیمان پرتلند تقویت شده با پلیمر ساخته می شود و بسته به نوع آن ممکن است حاوی شن باشد یا نباشد. برای افزایش مقاومت در برابر رطوبت و لک می توانید در مخلوط خود یک افزودنی یا سیلر لاتکس قرار دهید.

بیشتر بخوانید : لیزر بیکینی ، وسایل سرو و پذیرایی ،

انواع ملات

تولیدکنندگان ملات های تخصصی زیادی را برای به حداکثر رساندن عملکرد در کاربردهای مختلف تولید کرده اند. برای استفاده

بیشتر از نصب خود ، باید تار و پودری را پیدا کنید که دقیقاً برای شما ساخته شده است.

ملات اصلاح شده Thinset

Thinset اصلاح شده دارای مزایای دیگری است که با ملات استاندارد پیدا نخواهید کرد. محصولات اضافی ، مانند پلیمرهای لاتکس ، برای افزایش عملکرد و استحکام باند ، در پودر خشک ریز مخلوط می شوند. این بدان معناست که کاشی های شما به کف زیرین بهتر می چسبند ، و بند نازک پتانسیل کمتری برای جذب رطوبت نسبت به لایه رقیق اصلاح نشده دارد.

ملات تینست اصلاح نشده

به همین سادگی ، تین ست اصلاح نشده یک ملات کاشی است که در ترکیب پودر خشک هیچ افزودنی ندارد. افرادی که در حال کار با مانع رطوبت در طبقه زیر طبقه هستند ، مانند سیستم شلوتر ، استفاده از این نوع را انتخاب می کنند. مطلب ما در مورد گردنبند طلا را از دست ندهید.

اگر هنوز هم همه پاداش های جالب یک ملات اصلاح شده را می خواهید ، می توانید هنگام مخلوط کردن ریز ریز ، از مواد افزودنی مایع به جای آب استفاده کنید. این پلیمرهای مایع می توانند انعطاف پذیری ، مقاومت در برابر آب و مقاومت پیوند را تقویت کنند.

ملات های کاشی با فرمت بزرگ

این نوع تین تیت به ملات بستر متوسط نیز معروف است و از مخلوط آب ، سیمان و ماسه درشت ساخته می شود. ملات بستر متوسط در یک لایه ضخیم تر از انواع دیگر ملات استفاده می شود ، به طور معمول ضخامت حداقل 1/2 ". ضخامت باعث افزایش زمان خشک شدن و ایجاد یک بافر بین کاشی و کف کف می شود. در مورد گوشواره طلا نیز بخوانید.

این ویژگی ها ملات تختخواب متوسط را برای کاشی های بزرگ ، که حداقل یک لبه آن 15 "یا بیشتر است ، عالی می کند. زمان خشک شدن آهسته تر ، خطر جمع شدن را کاهش می دهد ، زیرا ملات پخت می شود ، بنابراین کاشی های بزرگتر بدون هیچ گونه «لیپاژ» یا سطح ناهمواری به پیوند محکم تری می رسند. جداسازی ضخیم تر بین طبقه زیرین و کاشی ها همچنین می تواند باعث شود که کاشی های با فرم بزرگ شما ترک نخورند ، در صورت تغییر کف کف با گذشت زمان.

کاشی شیشه ای
ملات کاشی شیشه ای
از آنجا که شیشه شفاف و غیر متخلخل است ، کاشی های شیشه به چسب مخصوص لاغری احتیاج دارند. ملات سفید و افزودنی لاتکس ، نازک ترین گزینه برای استفاده از پشت و سایر کاربردهای کاشی شیشه است. رنگ باریک در پشت شیشه قابل مشاهده خواهد بود ، بنابراین یک چسب سفید به عنوان یک پس زمینه خنثی عمل می کند.

استفاده از پودر بندکشی ظاهر ناسازگاری در کاشی را به حداقل می رساند.
استاندارد خاصی برای استفاده از پودر درزبندی کاشی وجود ندارد بسته به اندازه کاشی می تواند متغیر باشد. مصارف رایج برای آن شامل پر کردن کاشی کف دوش و کاشی آشپزخانه است مقاوم در برابر آب ، اسید و مواد شیمیایی است.

خشک کن سریع

اگر می خواهید سریع بروید و سرعت نصب خود را بالا ببرید ، یک ملات سریع خشک برای شما انتخاب می شود. ملات با سرعت خشک شدن سریع تر ، ملات خشک کننده سریع باعث می شود تا سریعتر از محصولات دیگر به مرحله دوغاب سازی برسید. با ریز خشک شدن سریع ، می توانید کاشی خود را پایین بیاورید ، شروع به دوغاب سازی کنید و زندگی خود را ادامه دهید.

همچنین بخوانید: لیزر موهای زائد

بدون خمپاره ملات

این چسب کاشی که به نام ملات غیر آویزان نیز شناخته می شود ، برای نگهداری قوی طراحی شده است. هنگام نصب کاشی بر روی دیوار از ملات اسلپ استفاده نکنید و می خواهید خطر لغزش و افتادگی را کاهش دهید. همچنین می توانید از ملاقه اسلامپ استفاده نکنید.

https://www.flooringinc.com/buyers-guide/what-is-grout.html

  • ۹۹/۰۸/۱۷
  • miitra saeedi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی